De activiteiten die we ontplooien vormen een katalysator in de vervulling van onze missie & visie.

Ze vinden plaats binnen drie sectoren:

Kunst & Cultuur – Kunst en Poëzie

 

  •  Installaties; Het laten ontstaan van kunstobjecten die de omgeving betrekken, waarbij context en kunstwerk elkaar uitdagen.
  •  Autonome beelden; Maken van kunstobjecten die op zich staan. De beelden kunnen in elke context geplaatst worden of in een installatie terechtkomen.
  •  Design; Het maken van kunstobjecten met een praktisch nut, dit kan spiritueel maar ook gewoon heel praktisch zijn.
  •  Performance; Een kunstzinnige act waarbij het publiek aanwezig is bij wat wij doen. Soms is deze gepland, soms ontstaat de performance door participatie van en interactie met het publiek.
  • Poëzie; al dan niet in samenhang met een beeld.

Welzijn – Sociaal Cultureel

 

  • Internationale samenwerking: Maken van kunstobjecten waarbij gast en gastland elkaar uitdagen op het gebied van Kunst en Cultuur . Verwondering en afstemming t.a.v. elkaar: work#art / publiek, kunstenaars gastland etc.
  • Leven als Kunstwerk; Mensen samenbrengen rond een kunstwerk) en een in context te plaatsen thema: Kwaliteit van (Samen) Leven (bijv.) Participerend begeleiden in TGI werkvorm.
  • TGI Kunstwerk als product in begeleidingsproject; Het maken van kunstobjecten met een toegepast karakter. Verbeelding en voorstelling: de ziel en de missie van een bedrijf zijn altijd meer dan een product alleen.
  • Workshop; Een kunstzinnige activiteit rond ‘wat er in samenwerking komt kijken bij de eigen voorstelling’. Leerervaring door interactie.
  • Broedplaats: Op het vestigingsadres gelegenheid bieden aan kunstenaars vanuit diverse disciplines om in een artistieke omgeving geinspireerd te raken en tot nieuwe kunst te komen al dan niet in samenwerking met elkaar en/of work#art.

Educatie & training

 

  • Begeleide Intervisie (via TGI*): Begeleiden van een groep bij het leren reflecteren op eigen functioneren in een werkvorm die gericht is op leren mét elkaar en ván elkaar.
  • Werkbegeleiding: Praktische ondersteuning en feedback tijdens het vertalen van ideeën in materiaal en het product. Het werkt wat men doet; men krijgt grip op wat men aan het doen is.
  • Training: Begeleiden van een groep. Men leert ervaren door te doen, in een werkvorm die gericht is op leren mét elkaar en ván elkaar.
  • Lezingen: Kunstbeschouwing

* TGI Bij groepsprocessen en ervaringsgericht leren werken we graag vanuit het kader van Thema Gecentreerde Interactie (TGI) om het ‘samen leren’ vorm te geven. Met het vierfactorenmodel wordt de complexe werkelijkheid rond een thema inzichtelijk en hanteerbaar voor deelnemers en begeleiders. TGI is gericht op het stimuleren van zelfsturing; er wordt geoefend met participerend leiderschap en gestuurd op eigen leiderschap.

het vierfactorenmodel in TGI
Het = de taakstelling
Wij = de deelnemers
Ik = de deelnemer / de participerend leider
Globe = de context (cultuur en organisatieontwikkeling)

Door de verbindingen te onderzoeken tussen de punten van de driehoek in de bol wordt een kader gerealiseerd waarin men elkaar op een ander niveau kan leren kennen en kan ondersteunen.

Voor ons, als kunstenaarsduo werkend onder de merknaam work#art, werkt de kunst die wij maken als een katalysator. Het gebruik van oude materialen als ‘doorleefd’, versterkt dit effect.
In onze samenwerking laten we de verschillen tussen ons, voor ons werken. De kunst die ontstaat is iets,dat we los van elkaar niet hadden kunnen verzinnen of tot stand hadden kunnen brengen.

Zo’n proces is confronterend, verwerkend en reflecterend.
Poëzie en dynamiek tegelijkertijd.
Voortdurend in verandering qua invalshoek, vormgeving en perspectief.